lördag 16 januari 2010

Lite äldre. Lite finare.


Häromdagen, på föräldragruppen, var det någon som sa att man kan få (fler) rynkor när man ammar. Att håret trillar av och att ålderstecken i största allmänhet träder fram.
A säger ibland att jag ser äldre ut än förut. På ett bra sätt, säger han.
Jag ser det också. Det är små fina rynkor runt ögonen, som egentligen inte syns så mycket, de förändrar på nåt vis bara helheten lite lite grann.
På föräldragruppen sas det att de försvinner när man slutar amma. Att man går tillbaka till sin utgångspunkt.
Det vill inte jag. Jag tycker om vad de där små små rynkorna gör med mitt ansikte.
Jag tycker om att jag känner så. Det känns viktigt. I den här världen.

5 kommentarer:

Jonna sa...

Du får helt enkelt fortätta amma tills du blir gammal på riktigt :)

Sofia sa...

Ja, med tanke på den senaste veckans diskussioner och tankar här på Äpplet om allsköns barnavård så är inte det ett helt omöjlig scenario :)

Magnus Tannergren sa...

Du har en fantastiskt fin och läsvärd blogg. Bra texter och underbart vackra bilder. Man blir varm när man läser.

Ville bara att du skulle veta det.

Sofia sa...

mgns: Tack! Vad roligt!

sa...

Lite äldre. Mycket fin =)