torsdag 21 maj 2009

Sjukmys

Vi kunde ha hängt ut på landet nu med A´s syster och hennes familj, grillmätta, solvarma under filt, lagom tröttvarm och lullig. Kikat på varandra över bordet, lett, sagt oh, yes we do.

Näpp. Jag har fått besök av förkylningen Bengt-Sven (som min bror skulle döpt en åkomma som denna) och får snällt ligga nerbäddad med ett ständigt växande hav av snorpapper omkring mig och en känsla av att hjärnan blivit för stor för skallen.

Nu skulle man ju kunna deppa ihop. OM man inte hade världens grymmaste A! Han har vadat genom slem och rossel bärandes på sjukt smarrig thai-inspirerad tomatsoppa följt av marängsviss med rostad mandel och hemmagjord chokladsås. Förtjänar jag ens detta?! Oh, yes we do.

Älskling, du är min hjälte! Kom nu, så kollar vi på mer Lost!

3 kommentarer:

matilda sa...

alex kommer bli en grym pappa! :D

Sofia sa...

han kommer bli världens finaste!

Mathilda sa...

hälsa Bengt-Sven att pysa! super tråkigt att ni inte kom, men sånt e livet och det viktigaste är ju att man tar hand om sig själv.
Jag e stolt som har en sån bra brorsa, och en sån bra och fin brors flickvän. Kramar till er alla 3!