torsdag 14 maj 2009

Ryan McGinley

Konstigt sammanträffande. Igår blev jag erbjuden någon slags bok-version av Sigur Ros senaste skiva (fråga mig inte, jag hajade inte, men tackade nej i brist på plats hemma). Precis innan skivan kom läste jag en lång artikel om bandet där de bla berättade om meck och bråk ang skivans omslag och estetiska utformning. Slutresultatet blev det småkonstiga fotografiet av ett gäng människor som nakna springer över en väg. Samma bild fanns på omslaget till boken jag ratade igår och det var första gången jag såg den på länge och än en gång fick jag den där märkliga känslan av att inte riktigt veta vad jag tänker när jag ser den. Nånting reagerar men jag vet inte vad.
Igår, senare på kvällen, snubblade jag över en fotograf som framkallade ungefär samma känsla och när jag sitter och bläddrar genom hans arbete, tro fan att Sigur Ros-omslaget dyker upp i portfoliot! Och åter igen vet jag inte vad jag känner, tycker eller tänker. Bara att jag gör något av det.
Hur som; Ryan McGinley. Enjoy. Kind of.


Inga kommentarer: