onsdag 13 maj 2009

Yeah Yeah Yeahs

Min första egentliga encounter med Yeah Yeah Yeahs var när jag träffade A och resultatet av det var att jag blev så svartsjuk på Karen O att jag konsekvent dissade allt jag hörde.
Det där har lagt sig lite till min (och förmodligen A´s) lättnad och istället har jag börjat smyglyssna på "It´s blitz!" i bilen. Om det beror på att jag lyckats släppa den charmigt irrationella svartsjukan (vilket jag hävdar), eller om jag släppt prestige-tjurskalligheten (vilket A hävdar), eller om det faktiskt är Karen O som är bättre än förr (vilket jag, i mina svagare stunder, hävdar), det vet jag inte, men här är en sjukt bra låt iallafall:

1 kommentar:

Linda sa...

åh jag gillar verkligenlåten! har inte lyssnat på skivan än. hade en yeah yeah yeahs-period för x antal år sen. när första EP:n släpptes. har ni hört låten our time? fantastisk. kram till er!