tisdag 14 oktober 2014

Verkstadspeppen.

Vi har haft workshop hos Djursholms Möbelkonservator med tapetserarkursen i dagarna två. Alltså, verkstad. Vilken grej. Jag vill alltid vara i verkstad. Helst min egen om ett par år men for now går det bra med låneverkstad. I den här verkstan fanns folk som kunde allt om trä och trämöbler hur man tar hand om dem. Det satt Mästarbrev på väggen och jag dåndamp pga mäktigt. Tänk att ha mästarbrev i ett hantverksyrke. Det är liksom Mr Miyagi and then some. Sån ska jag bli.

Här är fåtöljen jag håller på med. Den är jätteliten och från 40-talet och jag ska ge den all kärlek jag har.


Förra veckan beställde jag nytt tyg till den. Är så sjukt pepp på att klä den nu. Jag skiter i om det blir snett eller nybörjardåligt. Den är min. Min.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den kommer nog att bli jättefin!
Har du läst Steglitsan? Jag gillade verkligen beskrivningarna av möbelverkstan i den boken!

Kram Helena

Sofia sa...

Helena: Nej, har inte läst! Måste undersöka genast!