onsdag 27 augusti 2014

Åka till stan.

Idag var jag på stan. Alltså, riktiga stan, den man måste åka t-bana till t-centralen för att komma till. Fast jag åkte bil, men iallafall. Det var så länge sen jag gick på Drottninggatan att jag kände mig helt storögd och turistig. Och ställd över allt folk. Vad gör alla människor hela dagarna om de har tid att shoppa kl halv 2 en onsdag, allihop? Jobbar ingen?
Iallafall så åt jag stekt strömming i Hötorgshallen (vad fint det har blivit där! mvh Sist på bollen) samtidigt som jag gungade vagnen med ena foten som ett annat storstadsföräldraproffs. Tyvärr fanns inte det jag åkte till stan för att köpa trots att Junior spelade rutinerad bebis och sov precis hela tiden och att vi betalade nästan 200 spänn i garageavgift.
Sen åkte vi tillbaka hem till korkeken. Vilken fin jäkla ek det är, känner jag.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Älskar att du är tillbaka med ett BOOOM!

Sofia sa...

Tack! Skönt att vara tillbaks och att ni är med!