fredag 15 november 2013

Läsdippen.

Jag har hamnat i en läsdipp. Så dåligt. Men vad läser man efter Utvandrar-eposet liksom? Fyra böcker har jag börjat på men sen bara helt sonika slutat läsa efter typ 50 sidor. Nu ligger de strödda över vardagsrummet som förkastade sommarkatter. Istället sitter jag och klickar hem andra böcker från nätet som verkar mycket intressantare och bättre.

I början av veckan låg det fyra bokpaket i brevlådan. Fyra! I knappt 20 underbara sekunder fick jag trycka dem mot bröstet på väg upp för grusgången och bara ÄLSKA bokpaket, innan jag kom in och insåg att det var A som hade beställt böcker med mitt konto. "The origins of the first and second world wars". Ja jo, visst. Men var är min fantasynovellsamling?! Besvikelsen. Ja, ni fattar.


4 kommentarer:

Jessica sa...

Men the horror med bokpaket som inte är ens egna (även om fint att A också tycker om att läsa etc. etc.)

Själv väntar jag på "Nyckeln", hoppashoppashoppas på att få den i brevlådan redan I DAG!

Anonym sa...

Lena Anderssons Egenmäktigt förfarande var faktiskt inte så pjåkig. I alla fall inte om man någon gång har upplevt en "romans" med någon som kanske själv inte alls uppfattade det som en "romans". Fast du lär läsa ut den på en förmiddag!
Jag läser Zlatanbiografin nu. Vi har valt den i min bokcirkel. Den är överraskande nog riktigt underhållande!
Idag läste jag även ut Mandomsprovet av Jonas Cramby. En riktigt rolig bok tyckte jag!

Kram Helena

Pea sa...

Brinnande livet av Alice Munro! Förstår helt klart läsdippen när man läst ngt grymt. Men Alice är grym och noveller ät bra nät man har kids!

Sofia sa...

Jessica: Fint och dåligt på samma gång var det! Älskar hur vi går in i bokhandel och driver iväg åt olika håll för att mötas upp över en kaffe en halvtimme senare och vara fullt tillfredställda och fulla med mys.

Helena: Tack för tips! Mkt bra. Konstigt det där med Zlatan-boken. Jag är helt ointresserad men sträckläste den av någon anledning. Man gillar ju Zlatan liksom.

Pea: Alice, ja... Inser att jag ju måste ge henne en chans!