lördag 27 oktober 2012

Jobblogg.

Insåg häromdagen att jag uppnått ett av mina privata små mål på jobbet. Jag har ansvaret för engelsk pocket där och jag gör allt jag kan för att vårda min lilla avdelning med kärlek. En kund hade kommit in i veckan och talat om för min kollega att han uppskattade alla de rekommendationslappar jag satt upp där och att det hade visat sig att jag, av lapparna att döma, har så "bra smak" så han hade helt sonika sagt till sin fru att när det är dags att köpa julklappar så kan hon bara gå hit och köpa i princip vad som helst som Sofia har satt lapp på så kommer han att vara en mycket glad person efter det! Jag blev alldeles varm i hjärtetrakten och går nu omkring och funderar på vad mer jag kan skriva om och om det inte skulle vara fint att smyga upp en liten hälsning till honom, kanske: "Hej du, engelsmannen med julklappsjagande fru, läs den här!"
 

5 kommentarer:

Cinderalley sa...

Åh! Jag kan sakna det där lite, det är roligt att skriva hyllpratare och så himla fint när folk följer ens rekommendationer.

Pea sa...

åh! vad roligt och fint!

Johanna sa...

Å vad fint, älskar sånt! Klart du ska sätta upp en sån lapp!

Sofia sa...

Cinderalley: Eller hur! Och när någon kommer in och säger "Jag skulle vilja prata med Sofia och få tips". Man bara ÅHH!

Pea: Ja!

Johanna: Hehe. Ska fundera ut en riktigt bra en!

Tusensjäl sa...

Go for it! Klart du ska sätta upp en sån lapp! Tror dessutom att fler än hon skulle bli nyfikna. Hade iaf jag blivit.