måndag 23 april 2012

När jag skapar stor musik.

A har skaffat en ny piano-plugg (låter som att jag vet vad jag pratar om nu va?) till sin dator och sitter just nu och spelar Sigur Ros-låtar på sitt keyboard. Bara att sånt händer där jag bor får mig att vilja grina av finhet.
Jag kan inte spela någonting. För något år sen skulle A lära mig att spela gitarr. Jag lärde mig Oasis' "Wonderwall" hjälpligt, som en äkta nybörjare. Men när jag en dag på eget bevåg hade plinkat ihop en egen melodislinga och under stor ödmjukhet och genans spelade upp den för A när han kom hem och han utbrast: "Det är ju 'Kings and Queens' med 30 Seconds to Mars!"... ja, då kan vi säga att min karriär som gitarrist tog slut.

2 kommentarer:

Johanna sa...

Det görs ingen ny musik, bara snygga stölder!

Det var väl det du var inne på...

Sofia sa...

Johanna: Absolut! Just precis. Så var det. Man är ju inte naiv liksom...