fredag 13 april 2012

De 11.

Jag fick den häringa utmaningen både av Jonna och Jenny och har blandat deras frågor hejvilt. Jag skickar inte vidare men vill ni anta den så skulle jag gladeligen läsa!

1.) Om du fick ge ett råd till dig själv som 14-åring, vad skulle det bli?

Lyssna på den som sa att du inte ska ha dåligt samvete för allt. Våga tro på dig själv.

2.) Vad önskar du att 100-åriga du säger till ditt nuvarande jag? Alltså till den du är i dag?
Våga, sa jag!

3.) Om du fick äta middag med fem kändisar, vilka skulle du äta med? (Alltså samtidigt.)
P O Enquist, Andrew Kaufman, Neil Gaiman och Anton Corbijn vid ett bord. Ett något spretigt gäng men det blir trevligt. Sen skulle jag ha Jon Krakauer vid ett eget bord så att jag i fred skulle kunna grilla honom på bergsklättring.

4.) Vad får du mest skäll för av andra?
Jag får inte alls så mycket skäll som jag förtjänar. Folk skulle kunna skälla mer på mig för missade födelsedagar och allmänt uppvisat ointresse (som inte härstammar ur ointresse utan ur att jag är väldigt disträ och glömsk nu för tiden, men det är likväl inte vackert.) A skäller när jag skyller ifrån mig. Typ imorse:
- Har du bokat hotellrummet?
- Nej. Jag glömde för du skickade inte påminnelse!

5.) Vad får du mest skäll för av dig själv?
För att jag är feg och ängslig inför nya saker och stora beslut.

6.) Var måste man absolut gå och äta?
Brasserie Le Rouge.

7.) Hur kommer jorden att gå under?
Långsamt och säkert ganska smärtsamt. Och på grund av oss.

8.) Hur ser din drömsemester ut?
Förhoppningsvis blir semestern i maj en dröm. Vi åker till Italien med A's bästa kompis och hans tjej. Herrarna bilar ner och tre dagar senare flyger damerna och så ses vi i Florens och åker ut på den toscanska landsbygden, bor i något som närmast ser ut som en borg, äter sjukt god mat, läser böcker och går på marknader i dagarna fem.

9.) Vilken bok önskar du att du hade skrivit?
Trots att jag har svårt för henne så måste jag svara Sara Stridsbergs "Happy Sally".

10.) Konstigaste sexminnet du har?
16 år och under en båt på ett varv.

11.) Ditt bästa råd till mänskligheten?
Vakna. You snooze - you loose.

Omotiverad bild på ägg:


2 kommentarer:

Anonym sa...

varför vill du bara dinera med män? :)

Sofia sa...

Bra fråga. Har inte ens slagit mig. *medveten*
Anna-Karin Palm får gärna komma. Pija Lindenbaum och Lotta Kühlhorn också!
Tori Amos var faktiskt bjuden först men jag tänkte att jag borde ta henne på ensamdejt istället.