onsdag 9 november 2011

Zlatan-belägringen.

Grattis Zlatan! Du har skrivit (nåja, pratat) en bästsäljare. Aldrig under mina snart 5 år i bokhandeln har jag sett en bok som sålt så mycket på så kort tid. Två dagar har den varit ute och redan slut på förlaget.
Och som jag har slagit in dig i paket. Med röda snören, med guldsnören, med lila snören, med rosett. Den där fars dagsmatchen mot Steve Jobs-boken vi åtminstone hade hoppats på (för att det piggar upp lite, inget mer) den blev en promenadseger kan man väl lugnt säga. Bara faktumet att jag läser den skulle jag personligen se som en seger. Nu ska jag lägga mig i soffan och läsa färdigt. Sen kommer jag att för evigt minnas den här veckan som Zlatan-veckan, de dagarna jag sov, andades, jobbade och åt Ibra.
Nästa vecka ska jag börja virka igen. Någon balans måste det ju finnas.

4 kommentarer:

Linn sa...

JAG VILL OCKSÅ LÄSA! Får jag låna din? Snela?

Sofia sa...

Linn: Okejrå! Klar om någon dag eller två!

Min Mans Mat sa...

Zlatanvecka helt klart, vilken cool blogg du har och häftiga reflektioner på världen Hej Helena i Småland

Sofia sa...

Min Mans Mat: Hej Helena! Tack, vad roligt att du tycker det! Du är hjärtligt välkommen in i Zlatan-koman!