onsdag 16 november 2011

Livet delux.

Häromdagen lunchade jag med en kompis som berättade att han hade haft ett snack om livet i största allmänhet med sin styvfar som sagt "Men det är ju så, man får räkna de dagar det inte händer något skit." Och även om det kanske låter hårt så har jag tänkt på det där så himla mycket med en ständigt växande känsla av lättnad. Den ena dagen är det barnatrots, nästa yrsel, den tredje skitsura kunder på jobbet och istället för att suckande vänta på att de där små skitsakerna ska sluta dyka upp och sprida lite dålig lukt och tröttma omkring sig så är det bara att gilla läget. Så är det bara, livet, inget bra utan lite skit. Och den där vardagsskiten, hur jobbig är den? Egentligen? När jag vimmelkantig och yr vinglar upp ur soffan och dråsar ner vid köksbordet för att äta den godaste tomatsoppan jag någonsin smakat?
Such is life, som min pappa hade sagt.

6 kommentarer:

Hanna sa...

Varför har du yrsel Sofia?

Sofia sa...

Stiffy: Ingen aning. Började på eftermiddagen och jag misstänkte att det hade att göra med att jag åt nästan ingen middag igår och en rätt näringsfattig lunch idag. Efter middagen blev det lite bättre men känner mig inte helt tillbaka än.
Får se imorgon. Håller det i sig får jag väl ringa någon som vet...

Hanna sa...

Uh. Jag tycker själv att yrsel är något av det obehagligaste som finns. Hoppas du känner dig bättre nu. Kram.

Sofia sa...

Stiffy: Det är helt hemskt. Men bättre nu. Kram

Anonym sa...

Ät mer, mer vätska och sov bra...the only thing that helps..?

____

T.o.m tomatsoppor ligger på Guide Michelin-nivå hemma oss Er...?

Hmmm, måste göra något åt det povra köket hemma snart... man framstår ju som gastronomisk grottmänniska i jämförelsen... ;)

/lb

(som åt en "French" till middag... därav perspektivet. Förvisso sällan middagar har denna oinspirerande touch... gudskelov)

Sofia sa...

Lb: Gör mitt bästa!
Asså vi har ju frukostbuffé på veckodagarna också med våfflor och omelletter, ja du vet, så att vardagen blir lite roligare liksom.
Skoja ba.
Lugnar det dig om vi äter falukorv ibland?