fredag 9 september 2011

Nu blir det lista

som jag snott av Limpy som jag hittade via Linn.

Vad är den äckligaste mat du vet?

Svamp. Ett trauma från lågstadiet som involverar champignonsoppa och en spya.

Nämn fem grejer du är nöjd med som du gjort i jobbet (hela livet).
Att jag lyckades landa jobbet i bokhandeln.
Att jag pratade till mig större sortiment på min avdelning och därigenom pumpade upp försäljningen.
Nöjd varje gång jag haft ett bra och givande möte med en kund.
Att jag vågade sluta på förra skitjobbet.
(mkt bokhandeln nu men det är mitt bästa. och så var det bara 4 saker men whatevah)

Vad ångrar du i livet (om något)?
Bara några såna där dumma ogenomtänkta kommentarer jag hasplat ur mig som nu legat och skavt hur länge som helst.

Vad kommer du ha för klädsel i höst och vinter?
Höst är bästa årstiden. Älskar höstkläder. Tror att det blir klänning, kofta, halsduk dygnet runt. Och bruna snörkängor. Älskar bruna snörkängor.

Vilket är ditt dyraste klädesplagg?
Förra årets gubbiga höstrock från Marc O´polo.

Har du någon oanad talang?
Jag är helt sjukt bra på stängerna. De där man kan hänga knäveck i på skolgårdar. Kan göra livsfarliga och coola tricks.

Vad gjorde du i helgen?
F.l.y.t.t.a.d.e.

Vad är dina fem viktigaste 2dos den här veckan?
Flytta färdigt.
Pappersarbete i samband med flytten.
Läsa.
Spela Wordfeud.
Djupandas lite då och då.

Vad har du på dig just nu?
Strumpbyxor, den här kjolen och den här tröjan.

Senaste låt du lyssnade på?
Mauro Scoccos "Sara".

Bästa skönhetsknep?
Eh? Det här med skönhet är inte min starka sida. Jag har inte sminkat mig på flera år och all aktivitet runt ansikte/kropp syftar mest till att den inte ska klia/torka ut.

Vilken klädstil tycker du är hetast på män?
Vet inte men kanske smalt men inte tajt. Absolut inte message-tishor. Typ "This body..."blabla.

Vem saknar du?
Pappa.

Om du fick en enda önskan uppfylld vad skulle du önska?
Att min familj får vara frisk.

Vilka tre personer inspirerar dig mest?
Tre glada människor.

Bästa boken nånsin?
Det är ju en helt omöjlig fråga. Men "Nedstörtad ängel" av P O Enquist kommer jag aldrig sluta läsa om.

Vilka tidningar läser du?
Vi läser och valfritt inredningsmagasin som jag snubblar över. Galago läser jag men halvhjärtat.

Vad önskar du att du var bättre på?
Att få saker gjort. Att tro på mig själv och våga.

Är du religiös?
Nej.

Vad är din största rädsla?
Att det ska hända Knappen eller A något hemskt.

Vad är det elakaste någon sagt till dig?
Fucking bitch. Det är säkert inte det elakaste men jag har extremt svårt för när man kallar varandra fula saker. Det är mycket värre än att säga tex "du är jävligt osympatisk och jag vill inte vara i närheten av dig".

Vilka personer betyder mest i ditt liv?
A, Knappen, mamma, storebror.

Om du får barn vad ska du döpa dom till?
Kommer det fler får de gärna heta Arvid eller Lova.

Om du fick köpa vilken bil som helst - vilken?
Den här. Skulle så gärna vilja säga någon cool porsche från 90-talet eller en gammal grön hundkoja men tyvärr. Det blir en fläskig jäkla Jeep.

De tre finaste sms du fått i år?
Något från A. Annars så är leveransaviseringarna från Adlibris mina finaste. Jo, och leveransaviseringar av bebisar är fint också.

5 kommentarer:

Kevin sa...

Och jag som såg fram emot lite grymma skönhetsknep...

Sofia sa...

Kevin: No can do, mr.

Annika sa...

Har skickat en wordfeudinbjudan till dig. Förhoppningsvis var det du som fick den i alla fall. Jag chansade på ditt användarnamn.

Sofia sa...

Visst fick jag den! Bring it on!

Maria sa...

Måste bara säga att ditt val av bästa bok är grymt! Fantastisk bok!! Hälsningar Maria, Stockholm