måndag 28 mars 2011

Vuxenpoäng vi aldrig kommer att få:

- att bara ha godis hemma i flera dagar. En chokladkaka i skåpet helt vanligt. Om man skulle bli sugen. Vadå om? Nu har vi en men den ligger ju där för att ingen tycker om den.

- att få gräsmattan klippt bara så där helt friktionsfritt på det där vuxna visslande-innan-frukost-sättet. Vi klipper strax innan vi börjar skämmas, aldrig förr.

- tycka att det är härligt att kratta löv. Leende blunda mot solen och dricka kaffe i termos; gärna, men inte på det där kratta-löv-är-härligt-sättet. A har propagerat för att vi ska ha en sån där blåsmaskin men jag hävdar att om man skaffat sig tomt får man stå sitt kast, äta sura vinteräpplen och fylla på grusgången då och då.

- fylla på grusgången då och då.

8 kommentarer:

Josefine sa...

Hahaha. Jag gissar att det är exakt så det skulle vara om vi hade hus. På somrarna när vi är i mammas och pappas sommarstuga säger vi första dagen " i år klipper vi gräsmattan ofta" och sen klipper vi fyra veckor senare när vi åker hem = döden. det tar en hel dag. Punkt nummer ett skriver jag under helt på. Har aldrig hänt. Det är i så fall om godis har gömt sig. Aldrig annars.

Sofia sa...

Vi kör samma: i år - klippa varannan vecka! (säger åtminstone jag till mig själv). Jorå.
Ännu värre: bjudgodis! Vem har det liggande i väntan på besök?!

Annika sa...

Åh! Bjudgodis?! Det trodde jag bara var far- och morföräldrar som hade! En Twistpåse i silverskålen på flygeln. Nostalgi.

Om ni inte gillar att kratta kan ni köra över löven ett varv med gräsklipparen. Bättre för gräsmattan (som får lite gödning), mindre blåsor i fingrarna och träningsvärk i armarna. Och så blir man av med alla slemmiga svampar. Fast då måste man ju umgås med gräsklipparen förstås...

Sofia sa...

Annika: Nä, vet du vad som är värst av allt! Mina morföräldrars bjudgodis! De har alltid såna där gröna gelékulor med socker på som INGEN tycker om och det bjuds högtidligt runt bordet direkt ur asken. VEM tycker om såna?

Bra tips! Jag klipper hellre både gräs och löv samtidigt än både och!

matilda sa...

hahaa gud vad jag började skratta för mig själv när jag läste att A vill ha en blåsmaskin, det är ju sånt tryck i dem och jag såg framför mig A, lite för trött på grannens skällande hund och ett knapptryck på lövblåsen riktad mot hunden så hade den flygit iväg till ICA tippen. Eller en lite för nyfiken Knapp som gillar dammsugare men inte förstod att denna blåser ut, inte in och fick då en rejäl omblåsning i sitt lilla proffesor-hår, haha gud så roligt!

Sofia sa...

matilda: Haha!! Du är knäpp!

Lisa sa...

Eh... Jag gillar de gröna kulorna... anywho, vi kan inte heller ha godis i skåpet. Varför ska man ha godis hemma om man inte tänker äta det?! Ang gräsklippning så bygger vi över vår sista gräsmatteplätt till våren. Klartt och betalt!

Sofia sa...

Lisa: DU tycker om kulorna!! Det är ju helt fantastiskt! Jag visste att det fanns en anledning till deras fortlevnad :)
Låter fint det där att slippa klippa. Skulle också vilja slippa men jag vill ju ha gräs! Förbenat!