måndag 28 mars 2011

Om i sommar

Det här är...

vårt barn. Inuti den där. Jag sydde den av ett gammalt frottétyg jag fick av mamma och det är en typ av badrock/kappa/kåpa/lucialinne.
A sa att den var jättefin. Och sen, efter en liten paus: "Vad ska han ha den till?" (déjà vu). Varpå jag radade upp ett antal tillfällen, samtliga direkt bundna till sommarens bad- och brygghäng, där jag lätt skulle vilja ha en själv!
"Ah. M-hm" sa A.
Han ska få se när han sitter på bryggan i juli, dyblöt efter bad och småhuttrar och sjukt sugen på saft men dör på tanken att behöva tråckla ut en arm ur handdukstältet han snott ihop runt sig.
Då. Då bara: "Älskling, jag vill också ha badrock/kappa/kåpa/lucialinne som Knappen!"
Mm. Huttrar bäst som huttrar sist.

4 kommentarer:

emster sa...

den är ju apsnygg och jättefunktionell! vill också ha.

du måste börja sy och sälja!

Sofia sa...

Verkligen funktionell! Jag ska klä hela världen i den. Då kommer de förstå!

Avundsjuk sa...

Superfin, ju! Sameslöjd möter Star wars/Yoda/japansk samuraj. Me want!

Sofia sa...

Avundsjuk: Sameslöjd möter Star wars! Hahaha!