tisdag 29 mars 2011

Ostrukturerad

Jag skrev, och publicerade, ett långt inlägg om att klä sig här. Om hur jag börjat vara ängslig över att jag ibland klär mig barnsligt på ett inte-så-klädsamt-på-en-30plussare-sätt. Det hela mynnade ut i någon ostrukturerad tanke om folk som tror att man handla shoppa/klä sig till en personlighet och det var så babbligt och spretigt att jag efter en kvarts vånda blev tvungen att ta bort det hela.

Eftersom jag inte har för avsikt att ersätta det med en väl avvägd och genomarbetad fundering så blir hela det här inlägget också av tvivelaktigt värde.

Den här årstiden ser mina händer ut som om de satt på en pensionerad fabriksarbetare.

7 kommentarer:

Jenny sa...

Det där kan jag också oroa mig för, när jag har gula strumpbyxor, rosa klänning och röda skor (ungefär varje dag) och då klär jag mig kontor, men då ser jag ut som alla andra och det är tråkigt och jag vill inte vara tråkig, utan få komplimanger för att jag klär mig som ett barnkalas.

Så då klär jag mig som ett barnkalas. Och skiter i att kostymgubbarna tittar.

Sofia sa...

Den där Jenny: Du har rätt. Det låter som en strålande inställning. Häromdagen fick jag ett uppsving när jag gick in i en Twilfit-butik och personalen utbrast "Åh vad roligt med någon som har lite färg på sig!"
Från och med nu ska jag inte heller vara rädd för barnkalset. Pepp!

Sofia sa...

barnkalaset, ska det ju stå.

Hanna sa...

Jag har samma tankar som du, och blir precis lika ostrukturerad när jag försöker formulera dom i ord.

Det är säkert för att det bara är "rädslor för att" snarare än "du gör fel".

I dagsläget när 65-åringar fortfarande betitlar sig kille och tjej tror jag att det inte längre är så petigt med vad man har på sig. Väl?

Sofia sa...

Ms Stiffneck: Nä. Nu bestämmer vi att det inte är petigt. För det är rätt tråkiga, energikrävande och helt meningslösa rädslor.
I sopen med dem. Bra så.

pop my heart. sa...

Ja, barnkalas är ju sjukt mycket roligare än kontor. Ska också sluta noja.

Sofia sa...

pop my heart: Bra där! Jag med!