måndag 14 februari 2011

Fram med volangen.

Det är dags för en klänningsperiod nu igen. De kommer med jämna mellanrum, ofta efter en period av något energikrävande eller mindre roligt. En kvalificerad gissning är att just den här klänningsperioden framkallats av en lite för lång vinter med lite för mycket snö, lite för mycket huskrångel, dödsfall, jultrötthet, studieplansbesvikelse och bla bla vad trött jag är på det när jag tänker efter.
Men Knappen är det finaste som finns och A är den bästa som finns och även om det är för att begrava hans morfar vi reser till Helsingfors så känns de där båtbiljetterna som ett andningshål med hög frisk luft i.


(eller så kan man döpa sitt inlägg till Dagens outfit och så var det bra så.)

15 kommentarer:

LillaGrå sa...

Fast fram med volangen var bra mycket bättre än dagens outfit.
Snygg klänning!

Honey Suckle & Poppy Odeniska sa...

Toppsnygg klänning hur som helst! / Poppy

Sofia sa...

LillaGrå: Tack! För både det ena och det andra :)

Poppy: Tack! Provkör den hemma lite.

Josefine sa...

Åh jäklar vad snygg klänning? Är den ny?

Sofia sa...

Visst är den! Jajemen, alldeles färsk från hatkärleksbutiken Zara!

Josefine sa...

va!? jag trodde att du bara shoppade på etsy så jag har surfat runt där :) (på riktigt... haha). men då ska jag sticka till zara när jag är frisk. den klänninge måste jag ha! den är jättefin.

Sofia sa...

Haha! Sofias secret life; the real world!

sa...

Vad är det jag läser Sofia? Zara?!

Sofia sa...

Sammi: Det var det med att leva som man lär, ja.

Anonym sa...

Jag har klänning eller kjol varje tisdag och fredag. Även när det är kallt och jävligt. Det gör att jag längtar tills tisdag och fredag alla andra dagar typ. Jag som alltid har varit en jeansmänniska!

Stor kram från Helena

Sofia sa...

Helena: Men gud vad fint med klänningsdagar! Ska jag också börja med!
Hade inte du ett par ljusrosa jeans någon gång i tidernas begynnelse? Det är det jag ser framför mig när jag tänker på dig och jeans.

Kram!

Anonym sa...

Visst hade jag ett par ljusrosa jeans! Ett par 501:or, inköpta på JC vid Sergels torg tror jag. Det bör ha varit runt 95. Gud vad jag älskade de där jeansen!

Kram Helena

Sofia sa...

Helena: Så jäkla schysst!

Kulturkoftan sa...

Vacker du är!

Sofia sa...

Kulturkoftan: Men snyft vad fint sagt! Tack!