lördag 11 december 2010

Heja jobbet!

Min favoritkund på jobbet är den här: någon som har en tjej/kille i sina sena tonår som läser mycket och börjat nosa på "vuxenlitteraturen". De har det allra bästa kvar! Och det är bara att ösa på dem alla favoriter. Idag har jag sålt jag vet inte hur många "Boktjuven", "Berättelsen om Pi", "Dokument rörande spelaren Rubashov" och annat finfint. Och när det kom en mamma som ville ha romantips till en Neil Gaiman-älskande son fick jag verkligen gå all in och bjöd mig själv på en kaffe efteråt. Bra dag!

5 kommentarer:

Jonna sa...

Å, jag älskar såna där dagar då man blir påmind om varför man valt det jobb man har. Mina kommer allt mer sällan, men så slutar jag ju också där om tio dagar. Hurra!

Sofia sa...

Ja, såna dagar behöver man ibland! Särskilt mitt i julstressen.
Spännande att slut och börja nytt! Lycka till!

Lisa sa...

Jag visste inte att du jobbade i bokhandel, det har jag också gjort! Det var ett fint jobb tycker jag, härligt att kunna ge bra tips! Jag saknar det ibland, men inte kring jul för vi hade som service att slå in allt, jämt. Även stift till pennor.

Kulturkoftan sa...

Ge mig ditt jobb! (Hur får man ditt jobb?)

Sofia sa...

Lisa: Å fy! Nä, vi slutar slå in när rushen kommer igång, annars skulle vi inte göra annat!

Koftan: Jag gick dit och frågade och hade tur. Jag tror att det är så man gör :)