tisdag 20 april 2010

Förmiddag

Kortpromenad och Knappen sover. Sitter i sängen, nytt kaffe, boken jag läser, en annan för inspiration, anteckningblock, bästa pennan, handkräm. Fönstret på glänt, så mycket fåglar nu. När Knappen vaknar ska vi gunga i nya gungan. Igår var första gången. Det måste ha sugit till i magen för han drog in luft genom munnen i ett snabbt andetag och skrattade. Det där korta hickande skrattet.
Men nu ska jag läsa och skriva i den här nya svala luften. Jag älskar de här stunderna. Den del av mig vars spelrum det här är, får mig lugn och glad och mätt. Sängen är bästa platsen. Ett stort mjukt bord där jag kan sprida ut saker omkring mig.
Då startar grannen en stor bullrande generator och börjar spränga bort berg under sitt hus.
Älskar bygglov.

4 kommentarer:

Josefine sa...

Allt utom spränga berg lät helt igenom underbart!

Sofia sa...

Ja, det var lite som att snubbla på målsnöret :)

sa...

Så han får spränga bort berg under sitt hus men ni får inte ha avlopp?

Sofia sa...

Sammi: Kan låta fisigt, men han sökte bygglov långt innan nya detaljplanen trädde i kraft och blablabla. Det är inte så orättvist som det låter :)
Skönt att höra att du är villig att slåss för vår sak dock!