lördag 25 april 2009

boktipset.se

Genom min fd kollega har jag upptäckt boktipset.se. Rent teoretiskt borde det vara onani för min boklistenerv men jag är inte övertygad. Kanske är det att den är ganska ful, hemsidan, och att förstasidan marknadsför diverse kändisars profiler/listor, däribland Malou von Sievers; förutom tv4-Jenny, tv´s mest osympatiska personlighet och av någon anledning får jag för mig att de där listorna inte alls har med verkligheten att göra. Malou har ett hundratal böcker på sin lista och jag litar inte en sekund på att hon någonsin satt sitt finger till den här sidan.
Dessutom när jag söker på "Kvinnan och apan", inget konstigare än en Peter Hoeg-roman, så ger den mig antingen en bok om "könsskapande och normalitet bland unga kvinnor i transitionens Polen" alternativt en titel om "...kvinnor, islam och en bättre värld". Högst tvivelaktigt. Jag är besviken.

Inga kommentarer: