tisdag 13 januari 2009

You snooze - you loose

Idag var tydligen wake-up-call'ens dag. Tre stycken har jag haft. Här är dem:

1. Väldigt pratglad tant kommer in i butiken och vill berätta en hel massa random saker. Det är när hon lutar sig lite hemlighetsfullt fram, rynkar på näsan och säger: "Jag vill helst läsa tunga böcker", som jag känner att nåt faller på plats igen. Ja just det, det gör ju jag med, jag behöver inte hålla på och försöka tycka om topp listan eller ny ung-och-fräsch pop-prosa. Jag vill ju faktiskt ha jobbiga grejer. Jag vill grina. Jag och tanten ska sitta i varsitt hörn och grina och njuta.

2. Sanna, f.d. och saknad kollega på jobbet som emigrerade till USA för en tid sen, skriver i sin blogg i förbigående om en spelning hon var på i San Diego där en kille i publiken blev skjuten i huvudet och dog. Så kan det gå. Man går på en spelning, tar en öl, knall&fall.
Overcome that, fuckers.

3. Överraskningsmiddag, bokat bord, rosor. Jag har, by far, den finaste mannen på denna jord. Jag är lite lynning nu för tiden (läs: blödig, grinig, tjurig, behövande och kärlekskrank) av förklarliga skäl. Den dagen män kan bli gravida lovar jag ta hand om dig på samma fantastiska, tålmodiga och bekymmerslösa sätt som du tar hand om mig. Eller: om alla hade en A hos sig skulle det vara fred på jorden.

Kärlek.

3 kommentarer:

CINDERALLEY sa...

Compartmentalize, vad heter det på svenska? Det är i alla fall det jag gör, jag lovar att jag inte är oberörd. Åt helvete är vad det är.

Och såklart, grattis x 1000 (igen, du fick en på Facebook också)!

matilda sa...

Alexander är gulligast i hela världen!! :) krama honom från mig!

kramar

Kulturkoftan sa...

Grattis till dig! Linda berättade igår. Glad för dig! Kram Sofia