onsdag 5 november 2014

Hepp! Dagens boktips!

Nu slutar jag ursäkta mig och bestämmer att jag helt enkelt plockar lite russin ur den här novemberlistekakan.

När jag väntade Junior läste jag över sommaren igenom hela Utvandrar-eposet. Jag tänker fortfarande på Karl Oskar och Kristina på veckobasis. Ibland älskar jag dem. På all helgona tänkte jag att jag skulle gå till Mobergs grav, han ligger tydligen på samma kyrkogård som pappa.
Jag såg "Kristina från Duvemåla" när den spelades på 90-talet och har sen förra sommaren grämt mig över att jag inte hade läst eposet då och inte hade vett att fatta vad det var jag såg på riktigt. Och nu när jag googlar den ser jag att den kommer sättas upp på Cirkus nästa höst! Den sanslösa PEPPEEEN! Kråkan, vi går!

Annars kan man läsa nästan vad som helst av P O Enquist. Men särskilt "Nedstörtad ängel" och "Kapten Nemos bibliotek". Kung P O.

Inga kommentarer: