onsdag 19 november 2014

Bra sälj, Åhléns!

Åhléns julkatalog hade den här skönt peppiga texten på sin förstasida i år.


Ett mästerverk i dubbla budskap, instagrammade jag.

Jag får sällan julpanik. Inte för att jag älskar julen, GLÖGGKVÄLLARNA, MINIJULAFTNARNA, BARNENS JULKLÄDER, DEKORATIONERNA OCH HERRE GUD MODET! utan med största sannolikhet för att våra jular varit utan allt det där. Jag, A, barnen, mamma, en gran, julmat, några klappar hemma hos min mamma. Julafton och på juldagskvällen serveras rester.
Jag vet att min mamma kan småstressa lite innan, vara orolig att det ska fattas någon något på julbordet (vilket det så klart aldrig gör). Annars är vår jul väldigt low key.
Men vet ni vad, Åhléns, när jag läser den här till synes förstående men till slut ändå skenheliga texten känner jag att vi allra helst kan skita i jul. Verkar asjobbigt.

Inga kommentarer: