lördag 11 januari 2014

Tradera-fundering.

Åh nej. Jag har utvecklat ett Tradera-samvete. Ett par gånger har jag följt en auktion på avstånd för att under sista sekundrarna dunka in ett vinnande bud. Sen har jag fått dåligt samvete för att jag på något vis skulle ha lurat de andra budgivarna att de var liksom ensamma på banan. Tänk om det var något någon VERKLIGEN ville ha och kanske hade haft det högsta budet jättelänge och var liksom säker på att vinna och så kommer det någon från ingenstans och bara dundrar in och tar över. Jag hade blivit skitsur.
Ni som är gamla i gemet; vad är Tradera-kutym?

En annan grej; "ombloggad"? Folk försöker sälja in saker med att de är "ombloggade". Vad ska det betyda för mig? Vad är det meningen att jag ska tänka då? Betyder ombloggad bra? Vem är den här bloggaren? Är det viktigt vad random hen tyckt om en pryl jag vill ha/inte vill ha?
Sluta.

5 kommentarer:

Johanna sa...

Det där ombloggad får oftast mig att tänka "jaha jag var sist på bollen som vanligt" :)

Josefine sa...

Haha... skönt att höra att jag inte är ensam om att sitta och nojja upp mig för såna saker. Men jag tycker att du bara ska köra på med dina slam dunks faktiskt. There are no rules in Tradera and love som man brukar säga.

Sofia sa...

Johanna: En något mer vänskaplig inställning, måste sägas!

Josefine: Så sa man ja. Bra att bli påminnd ibland!

motvalls sa...

Är det nåt jag vill ha sitter jag å räknar ner sekund för sekund den sista minuten... Tror att det är allmänt vedertaget :-)

Sofia sa...

motvalls: Sådär. Skönt. Det var allt jag behövde veta!