lördag 30 november 2013

Gör just nu.

Jag har snöat in på att sy lapptäcken. Så himla enkelt och fint (så här gör jag)! Kan nu knappt tänka på annat än tyg, mönsterkombinationer, tråd och om jag eventuellt har fina lakan som jag kan slakta till förmån för bebislapptäcken? Etsy är min bästa vän just nu, och igen.
Skulle kunna tänka mig att bygga lite lager och ställa mig på nästa års lokala julmarknad om det inte vore för den svåra separationsångest jag får. Måste ev skaffa fler bebisar som kan ligga på dem om detta fortsätter.



5 kommentarer:

Johanna sa...

Galet fina. Insåg just att två nära vänner till mig är gravida, så jag ska bannemej sy något sådär fint till dem (eller iaf försöka). Precis lagom mycket tid kvar också, så att det är realistiskt att hinna lagom till ankomsten.

Jag har inte sytt på flera år, men jag sydde en gång en uggla till mitt kusinbarn och hon sover med den varje (!) natt fortfarande. Är helt chockad över att den inte gått sönder samt mycket nöjd :)

Sofia sa...

Johanna: Ja, gör! Det är så himla enkelt och känns så himla bra när det används! Knappen har alltid varit helt ointresserad av alla gosedjur jag sytt till honom men jag tröstar mig med att hans bästa kompis Stjärnan iallafall gillade elefanten jag gjorde till henne när hon var två! Hela hjärtat varmt när hon hade med sig den till dagis!

Petra sa...

Om du vill sälja, så vill jag köpa!

Just saying... =)

Klockarbarn sa...

Fina lapptäcken och en fin blogg med vackra bilder. Tittar in fler gånger.

Sofia sa...

Klockarbarn: Tack och välkommen!