torsdag 20 juni 2013

Postcrossing.

Jag har börjat med en ny grej: Postcrossing. Det är världens skönaste och nördigaste grej and I löv it.
Det hela går ut på att man skickar och får vykort från random folks över hela världen av den enkla anledningen att det är roligt. Man skaffar en profil på hemsidan och begär sen fram en adress att skicka ett vykort till. Om man vill veta nåt om den man ska skicka till kan man kolla på hens profil annars skickar man bara. Man får en ny adress för varje gång alltså. Ett registreringssystem på sidan över alla skickade och mottagna kort gör att för varje kort du skickar får du ett tillbaka. Idag kom mitt första kort fram till någon snubbe i Tyskland, det kändes stort!
Nu känner jag mig som när jag var 11 och brevväxlade med folk jag hade hittat i mina Starlet-tidningar och dagens viktigaste var att kolla brevlådan.

Inga kommentarer: