torsdag 18 april 2013

Frågor på det?

Imorgon ska jag på AAA-möte. Anonyma Armchair Alpinisters årsmöte. Det är jag och min granne Emma som äter middag, frossar i klättringsböcker och ser på film om K2 och Mount Everest och Eiger och så. Det är vårt första årsmöte, hittills har vi mest lyckats få ihop ett gäng entusiastiska utbrott av läs- och filmtips på fejjan men nu är alltså den stora dagen här. A har lägligt nog spenderat två kvällar med att montera upp vår projektor dessutom så det kommer bli SÅ JÄVLA GRYMT! Ge mig höghöjd, jetströmmar, syrebrist, frostskador, hjältemod, död och livsfarliga drömmar!
 

5 kommentarer:

Josefine sa...

Hahaha! Det här är fantastiskt. Det är ju det bästa som finns. Att riktigt vältra sig i något.

Sofia sa...

Josefine: I löööv it! Så skönt att dessutom ha funnit en fellow alpinist! F.ö. såg vi "Nort Face" (org. titel "Nordwand"), sjukt bra och spännande film baserad på verklig händelse som jag rekommenderar till alla! Mkt bra!

Johanna sa...

Haha älskar denna fetish of yours. Mkt roligt!

Och åh Eiger Nordvand, vårt hemmaberg när vi bodde i Schweiz ju. Har käkat röstizza i solen alldeles nedanför nordväggen cirka miljoners gånger. Goa minnen.

Johanna sa...

Dock att jag inte bestigit väggen och hängt i en liten sovsäckskorv i kylan. Om du undrade. Sparar det till nån annan gång...ehe.

Sofia sa...

Johanna: Men så himla avundsjuk! Vill också vara där, äta lunch i solen och bara: där är den, väggen.