torsdag 3 maj 2012

Dagen då jag blev körd.

Jag är sur idag. Det är sådana dagar man får reklammail från Lindex där de erbjuder 20% på bh och marknadsför något som kallas "Full effect" och uppmanar till att man ska "get the look". På bilden halvligger modellen på en divan iförd turkos push-up och förförisk blick. Vad är det för effect? För vem? Män? Kvinnor? Världspolitiken? Och vad är allting annat om det inte är full effect? Vad ska den här fulla effecten syfta till och om jag inte uppnår den (tex för att jag är planka och inte ens med en pistolmynning mot tinningen skulle kunna producera lite klyfta) är jag då evigt förbannad till mindre, medelmåttig eller, gud förbjude, no effect? Hur skulle det se ut? Gå genom livet utan att låta brösten göra ett fullvärdigt intryck på världen?
Ka-ta-strof.

(ev skulle man kunna tolka "full" som fyllig vilket är en helt annan sak men det gör "man" inte när "man" är sur.)

3 kommentarer:

Hanna sa...

Word sista'.

Fick samma jävla reklamutskick och ville att soptunna-klicket skulle kännas mer jävlaranamma än vad det de facto gjorde.

Full effect. Bah!

Sofia sa...

Stiffy: Eller hur. Var är Sverker-tunnan när man behöver den?

Johanna sa...

Bu för Lindex, yey för dig!