fredag 27 april 2012

Och nu blir det om mig... och mig.

Volang-Linda (vi måste ses snart! så fort vi flyttat, ja?!) skickade frågor till mig. Tack fina du. De här frågorna har åkt runt i sfären så länge nu att det knappt finns någon som inte svarat på något. Så jag skickar inte vidare den här heller, jag pratar bara på om mig själv en stund istället. Men feel free, för allt i världen!

1. Vem önskar du att du var kompis med?
David Fisher! 

2. Lever du din dröm?
Privat, ja snart, när huset är klart och vi flyttat. Jobbmässigt, nja. För fem år sen när jag började i bokhandeln var det min dröm, nu skulle jag gärna göra annat också vid sidan om. Fota, sy, rita på en mer avancerad nivå. Men det kommer kanske om jag bara vågar/får rumpan ur. Tung är den, den där rumpstumpen.

3. Vad skulle du önska dig om du fick tre önskningar?
Att jag föddes ambitiös. Att jag vågade mer och brydde mig mindre om en massa saker. Att vi får vara friska. I ett större perspektiv: solidaritet, världsfred och mat/vatten till alla.

4. Hur ser ditt drömboende ut?
Plus gräsmatta, altan, stenlagd trappa. Minus tall.

5. Om du fick välja/välja om karriär/utbildning, vad skulle du välja för något då?
Hade inte gett upp fotot när jag gjorde det i början av 2tusentalet. Kanske pluggat förlagskunskap på SU. Om jag varit riktigt modig, pluggat till illustratör.

6. Vilken är din bästa film och varför?
Så mycket film, så lite plats. Tretton dagar för att jag gillar högt uppsatta män i kostym med problem, Sunes sommar för att jag älskar Rudolf och Håkan, Apocalypse Now för att den är som en vakendröm, Dirty Dancing för att den typ ÄR min barndom.

7. Vad gör du när du ska unna dig något?
Kinapuffar och Coca cola.

8. Om du var en seriefigur/filmkaraktär, vem skulle du vara då?
Clearbrook från Elfquest. "Tribal elder, huntress, gatherer, and warrior // Calm, dignified and thoughtful".

9. Vem är din förebild?
Beundrar Karin för hennes kreativitet och mod att starta eget bara så där.

10. Vart vill du helst resa nånstans?
Till ett torp i skogen som är bara vårt, där det är sol på dagen och öppen spis, plockmat, skön musik och fina vänner på kvällen.

11. Vilken är din favoritblogg?
Ms Stiffneck. Tuffast av alla. Och en massa fler som finns i länklistan till vänster, varsågoda.

4 kommentarer: