lördag 10 december 2011

Granen tjala la la!

Nu har jag hållit mig på mattan i flera veckor och INTE slängt upp julgranen i ren entusiasm. Den ska man ju tydligen inte plocka fram förrän ett visst datum, mycket viktigt. Det där datumet verkar dock diffa lite beroende på vem man pratar med. Chefen sa 23e december mycket bestämt. Min mammas datum brukar sammanfalla med att hon har tid/lust/ork någonstans mellan min födelsedag den 21a och julafton. Det verkar som att man får bestämma lite själv. Då bestämmer jag att hos oss sätter vi upp julgranen imorgon. Det är mycket bra datum, tycker jag. Lagom flexibelt inför framtidens jular också.

2 kommentarer:

Mathilda sa...

Jag tycker de låter suveränt! Man får väl bestämma själv? Här hemma åker den upp runt 3 advent (iår skyller jag dock på att vi är så många i familjen för o slippa...få se om de funkat) sen brukar jag bli kräkfärdig på allt plåttrigt julpynt ganska fort (innan de åkt upp egentligen) o ta bort de på juldagen eller så...(sa jag att jag inte är ett fan av julen? Håller mest god min och är super mysig

Sofia sa...

Mathilda: Mycket bra att bestämma själv. Jag gillar lite pynt. Det är fint. Och med vit gran blev det himla fint...