söndag 4 december 2011

God Jul från chefen.

Igår var jag på tre kalas. Två där jag fick ge bort paket (fast det var A som gav ett) och ett där det visade sig att jag skulle få paket. Min chef, alltså. Hon bara: kokar drottningsylt till hela personalen! Så himla fin är hon, tänker på oss, fixar, roddar, stuvar runt och om så att alla ska må bra, pekar med hela handen när det behövs och bjuder på kriscigaretter när man kommer till jobbet och har haft en skitdålig morgon. Dessutom har hon en imponerande förmåga att vara förvånansvärt självutlämnande med sig och sitt och ändå behålla en självklar ganska okomplicerad chefsroll.
Fint som snus är det på mitt jobb.

8 kommentarer:

S.W sa...

Vad himla härligt och lyxigt! Förhoppningsvis också gott.

Fröken Blund sa...

min chef ligger lite i lä, hon kokar ju för fan inte egen sylt. annars måste jag nog säga, att hon låter precis som din. tänk va, nästan provocerande med så där bra männiksor...

Fröken Blund sa...

ja, jag säger ju det. Jag kan verkligen inte stava till männiksor (du ser, fan igen) sen min mamma dog. det är som om vissa ord bara försvunnit. det blir alltid fel. jaja.

Sofia sa...

S.W: Planen är att få A att steka pannkakor endera dagen. Sen ska jag gå loss på den där sylten. Men om den är ens hälften så god som nougatkakorna hon bjöd på förra veckan så är vi hemma redan! Jag är så himla glad att jag hamnade i just vår butik! (och inte för allt hembakt såklart, utan för himla bra chef!)

fröken blund: Men orden, fröken! Att de försvinner och hullrar och bullrar sig så där...
Får mig att tänka på att jag en gång lärde mig att människor stavas som Män i skor fast med två n. Glömmer aldrig.
Skönt att höra att du har en fin chef också, de är guld värda!

S.W sa...

Nougatkakor!!! Pannkakor!!!

Alltså, recept, s'il vous plaît!

Sofia sa...

S.W: Ska höra med A om han har någon liten pannkakshemlis att dela med sig av!

Desireé | homeanddesire.se sa...

Jösses, vilken fin present!

Sofia sa...

Dessi: Himla fin! Och väldigt god har jag hört. Jag hann i princip inte ens smaka innan A hade ätit upp hela härligheten. Jahapp!