söndag 13 november 2011

Så här kan man också göra.

Det blev pannkaka av pannkaksfrukosten till Fars dag imorse. Den ynka sekund jag vände mig bort hällde Knappen 1,5 dl koncentrerad apelsinjuice i smeten. Grattis pappa, det blev vanlig macka/flingor-frulle på din dag!

Annars försöker jag lobba för mina tapetidéer till sovrummet i nya huset genom att göra det så handgripligt som bara möjligt för A. Jag har inte riktigt lyckats klura ut om det fick ett gott mottagande eller inte.
Sänggaveln existerar inte än men är gjort av vitmålade, ganska grova brädor. Såg nästan en sån i en tidning. Nu vill jag ha en, ska bygga sen. Byggare Sofia.

7 kommentarer:

Johanna sa...

Jag älskar det här! Att du har gjort en superproffsig skiss av din tapet idé (btw svinsnyggt). Att du sett en fin sänggavel och vill bygga än.

Sådär är jag också, senast fick jag för mig att jag skulle "slänga ihop ett soffbord" eftersom vi inte hittade något "gigantiskt kvadratiskt" som D ville ha. Skrattet som kom när jag sa att jag skulle bygga ett - glömmer det inte i första taget.

Och sen köpte vi två tv-bänkar på Ikea och ställde ihop så att det blev "nästan" som ett enda stort soffbord. Hehe.

Är helt säker på att du kommer lyckas med sänggaveln dock, lova att fota.

Johanna sa...

AAAAAHHHH, jag särskrev tapetidé! (DÖR!!)

Johanna sa...

Och...hahahaha... jag har också stavat "en" med ä.

Alltså, skäms ihjäl och går och lägger mig nu för är uppenbarligen helt slut i huvudet. (vaihelvete liksom?)

Sofia sa...

Johanna: Haha! Det är fint ju, du bara MÅSTE SÄGA EN GREJ NU!
Slänga ihop ett soffbord! Oslagbart. Jag har gett mig fan på att faktiskt försöka genomföra de där grejerna och inte hemfalla åt ikea-lösningen, vilket oftast händer. Typ, jag SKA måla och tapetsera mitt skrivbord sen.
Och jag ska absolut leverera bildbevis på det hela!

Josefine sa...

Var kommer tapeten ifrån? Den är FANTASTISK! Sänggaveln också! Såg en liknande på tv tror jag. Eller om det var i en tidning. Men riktigt snygg.

Anonym sa...

Apelsinpannkakor!

Aldrig hört talas om konstnärlig frihet?

Heja Knappolainen!

/Lb

Sofia sa...

Josefine: Visst är den fin! Jag MÅSTE ha den. Om inte sovrummet går hem så någon annanstans. Hittade den på Engelska Tapetmagasinet, finns i flera asfina färger! Här är länk:
http://www.engelskatapetmagasinet.se/shop/15/page.asp?page_id=5649&type=ecom3&sub_nr=105&id=42383

Lb: Det slog mig också! Tills jag insåg att det här med 1,5 dl KONCENTRERAD juice kanske blir mer apelsinchock med lite pannkaka.
Men hatten av för Knappens kulinariska konster; absolut!