tisdag 30 augusti 2011

Köpstopp?

Jag måste utfärda ett köpstopp på böcker. Eller, eh, måste jag det?
Things Sofia would do for love? Inte köpstopp på böcker. Trots att att-läsa-högen växer i takt med att tiden går och jag i tillräckligt pigga doser läser ut tegelstenen The Passage, så kan jag inte sluta just nu. Nya Kaufman är på väg hit i skrivandets stund, fantastiska Anna-Karin Palm släpper nytt i september, Franzens Freedom står i pockethyllan på jobbet och blinkar förförande åt mig.
Ja, och så var det de här då också:


5 kommentarer:

Jenny sa...

Åh, vad jag älskar läsa om böcker!

Jag har köpstopp på böcker. Det är ganska spännande. Fast jag fuskar och tackar ja till en miljon recensionsex istället. Har sex stycken att hämta på posten as I write.

egoistiska egon sa...

Åhhh! Haft köpstopp skitlänge, men det går åt helvete. Köper nya hela tiden.

Läst the perks... MKT bra. Har Atwood hemma också, vill läsa snart.

Lisa sa...

Tack Sofia för fina boktips!

Pee sa...

jag har haft köptopp på böcker ett bra tag nu men det är ju bara för tråkigt alltså så en dag klickade jag hem en hög och tänkte "fort fort innan jag hinner ångra mig".
håller med ovastående skrivare; älskar att läsa om böcker och tack för tips!

Sofia sa...

Den där Jenny: Köpstopp = bokstopp? Bah! Spännande med recensionsex, ser fram emot att läsa om dem!

egoistiska egon: Haha! Köpstopp på böcker verkar vara ungefär lika lätt som typ... vattenstopp? The perks är näst till rakning, på Linns inrådan. Återkommer! Just den här Atwood har jag börjat på en gång men den krävde mer än jag hade just då. Återkommer om den med.

Lisa: Åh, hoppas du hittar något du gillar!

Pee: Köpstopp schmöpstopp. Älskar att skriva om böcker, kan inte hålla mig ens när jag inte har så mycket att säga egentligen, hehe!