torsdag 17 mars 2011

Verkstan presenterar:

Klänning #1, Oskulden.

Provkörde den på jobbet idag. Innan lunch hade jag hunnit spilla kaffe på mina vita strumpbyxor och fick springa iväg och köpa nya och en svindyr underkjol som jag sedan fick tillbringa hela förmiddagen med att gå runt och dra i och efter lunch fick jag migrän och blev blind på ena ögat, började stamma och sluddra och fick gå hem.
Jag vet inte vad allt det där handlade om. Kanske var det ett prov på mitt engemang. Eller balansräkning för de fina komplimanger jag blivit bortskämd med idag. Lite stolt är jag, måste erkänna det. Och med mersmak i munnen.

10 kommentarer:

Caroline sa...

MEN! Så fin!

Anonym sa...

Jättefin! Den passar dig perfekt!

När jag har försökt sy kläder slutar det alltid med att mamma får fortsätta! Ibland till och med börja. Jag har dock stått bredvid och hejat på!

Nu syr jag bara gardiner. Och broderar dukar!

Kram Helena

Hanna sa...

WOW.

Fantastiskt! Gjorde du eget mönster också? Jag gillar speciellt spetskragen.

Mathilda sa...

Åhhh Sofia vad du är duktig! Önskar jag hade liiiite av din kreativitet! Du är en inspiration till att vilja.
Jag skulle vilja virka en bebisfilt....men jag har ingen aning om hur f*n man gör. Säkert super enkelt... ;-)

Sofia sa...

Caroline: Hej! Tack!

Helena: Jag önskar att jag hade tålamod att brodera duk! Jag vill också ju! Men det kanske också är en sorts balansräkning... Och tack :)

Ms Stiffneck: Det hade ju varit riktigt imponerande att ha gjort mönstret själv också! Men nej, är inte riktigt där än :) Hittade det på burdastyle.com och spetskragen hittade jag på Urban outfitters av alla ställen! Önskar att jag kunde säga att jag virkat den själv, men nej. (ju mer jag säger "inte gjort själv" desto mer känns den som värsta fuskbygget!)

Mathilda: Men tack! Helt sjukt fint sagt!
Lovar, det är inte alls svårt! Men det är skönt att ha någon som visar första gången. Kanske kan hjälpa vid tillfälle? Vi måste ju ses snart!

Kulturkoftan sa...

Jises kvinna, du har talang!

Linda sa...

galet fin ju! både den och du.

Linn sa...

Är så sjukt imponerad. SJUKT, sa jag.

Sara sa...

Jättefin klänning!

Sofia sa...

Tack alla fina! Jag blir alldeles varm ju!