måndag 3 januari 2011

Dansk-mysteriet

Våra nya läderklädda danska grannar har vi fortfarande inte sett röken av. Nu har det gått så lång tid att det börjar verka mystiskt. Vad gör de där inne? Vad är det för rör som dykt upp längst ytterväggen? Kanske har de fuffens för sig?
Tills idag. När jag och Knappen gick förbi på förmiddagen stod den danska kvinnan och packade in saker i deras bil. Jag passade på att tala om för henne att jag tänkte presentera mig. Då blev hon lite stressad eftersom hon stod där i "morgonhår" och allt. Men trevligt var det och jag ser fram emot grannfika i sommar, barn som blir bästisar direkt och hur glada de kommer bli när vi nästa år smäller upp ett nytt hus och byter ut deras utsikt från gräsplätt/vedbacke till tvättstugeingång och baksidesskräp.

Inga kommentarer: