torsdag 19 augusti 2010

Saker man tänker på ibland. Lite sådära.

Något jag älskar med att finnas är att man får tänka så mycket konstigt. Det är befriande.
Häromdagen stod jag i duschen och hade en lång fantasi om hur Gina Tricot-modellen (den förra, blonda som jag får utslag av), skulle klara sig framför Top Model-juryn. Tyra knäppte med fingrarna i luften och ropade "Fierce!" till höger och vänster så saliven flög och Janice halvlåg över bordet med krökt överläpp och fräste "I'm the worlds first super model and you need to get som bloody personality." Alltså var fröken Tricot inte still in the running to become anybodys top model.

9 kommentarer:

k sa...

Ja, jag får också utslag av henne, men jag har förstått att hon har kvaliteter som den manliga sidan av mänskligheten gillar (dock inte min egen man, som tur är). Vad för några kvaliteter förstår jag verkligen inte. Och nej, jag tror inte heller att hon skulle lyckas inför någon jury.

Sofia sa...

Ja, det var nog det där konstiga svänga-med-koftan poserandet tillsammans med den där helt fruktansvärda låten som inte alls gick hem hos mig. Undrar vad de skulle tjäna på att locka män?

sa...

Wanna be on top?

Sofia sa...

Åh jag ryser!

sa...

Du gjorde en alldeles fantastiskt (och skrämmande verklig) beskrivning av Janice och Tyra. Hur ofta kollar du på det programmet? Egentligen.

Sofia sa...

Sammi: Om sanningen ska fram så följde jag och min bästa kompis Top model slaviskt i flera säsonger. Alltså, verkligen träffades hemma hos en av oss varje onsdag, käkade middag och kollade Top model (och senare också Boston public som började gå efteråt). Det var back in the day innan Janice blev utbytt mot Twiggy.
Mkt viktig dag, onsdag.

sa...

Oj, det var lite oväntat. Men oerhört roligt. Jag kan tycka att det är kul ibland men Tyra blir lite väl mycket Tyra ibland. Kan nog iofs ha att göra med att hon är så e.x.t.r.e.m.t. för mycket av alla slag i sin Tyra Show. Vad hennes gäster än har varit med om så vet hon hur det känns. "I know how you feel" säger hon till en stackars tonårstjej som blivit våldtagen och gravid men inte kan göra abort för då blir hon typ misshandlad. "I know how you feel". (nu var just mitt exempel kanske inte riktigt taget ur verkligheten men du hajar :) )

sa...

Och nu ser jag ju "Veckans hjälte"-hjälte. Grattis till toaletten! Äntligen!

Sofia sa...

Gah! HATAR Tyra Show! Hon är helt vedervärdig där! Åh gud jag blir alldeles röd i ansiktet för jag blir så upprörd!