måndag 22 mars 2010

Barnboksfrossa

Idag gjorde jag konststycket att shoppa bort min förkylning. Jag anser det hela ett lyckat företag.
På pocketshop hade de barnbokskampanj. Hurra, sa jag och köpte en bok till Knappen och två till mig (som han kanske får låna sen.) Bland annat den här:


som handlar om en liten tjej som testar på olika grejer som att locka håret med borrmaskin och fånga en ishockeypuck med munnen och med blodiga illustrationer visas det makabra resultaten.
Nej, man kan inte simma med pirayor.
Min chef har en underbar näsa för bisarra barnböcker och ett annan av hennes fynd som jag adopterat är "Maskboken mittemellan" som följer ett kompisgäng maskar som har supertråkigt en dag och beger sig ut på stan och shoppar sig lyckliga. "Köpa! Köpa! Shoppa! Shoppa!" utropar dem och lämnar slemmiga maskspår efter sig nedanför bankomaten.


Sen köpte jag snygga jeans och fulsnygga skjortan och så har jag gått runt här hemma och känt mig fin. När Knappen somnat ska jag slänga mig i soffan och läsa förra årets Augustpristagare:


Barnboksfrossa. Alltså en mycket bra dag.

5 kommentarer:

sa...

Ursäkta - men pocketshop?!

Sofia sa...

Jajemen. För att det låg nära till hands och hade bra priser. Idag är jag kund, inte anställd ;)

Josefine sa...

Åh! Jag har köpt en annan Maskbok av Stalfelt till s:et. Skitrolig! Gasmasken heter den ena (jag skrattade mest av oss när vi läste den).

Fröken Blund sa...

Åh... vilka fina boktips...
min lilla treåring är en riktig boknörd så de hära tipsen ska jag anamma minsann!

Sofia sa...

Miss Muffin: Äre sant! Jag har missat, måste kolla upp!

Fröken blund: mindre bisarra men världsafina böcker är "Astons stenar" och "Astons presenter" av Lotta Geffenblad. Och dansken Stian Holes böcker om Herman!