söndag 14 februari 2010

Pooltvivel

När Knappen sover på dagen har jag en tendens att fastna framför datorn och bara inte komma därifrån. Så idag la jag mig i soffan och läste ut "Majas morsas kompis sambo" istället. Heja ungdomsromanen!
Den fick mig att tänka på när man fick gå till simhallen på gympan i skolan. Och hur jag alltid alltid var helt övermäktigt sugen på skogaholmslimpa efteråt. Det måste varit nåt med kloret eller så för ingenting annat dög.
Vi kom in på simhallstemat idag och A sa att det är ju rätt nasty när man tänker efter. Och det är det ju. Det är ju någon som kissar i poolen. En gång såg jag en liten tjej få kallsup och kräkas. Det låg en liten spya på ytan som hon vevade handen igenom så att den löstes upp och sen var det inge mer med det. Man brydde sig inte när man var mindre. Och inte om alla potentiella fotvårtor i duschen som det ryktades om heller. Jag inser att jag har svårare och svårare att inte bry mig. Fan också. Jag som hade sett fram emot babysim. Måste komma över det här.

(bildkälla)

Inga kommentarer: