tisdag 29 december 2009

En (otippad) Darin-spya

Jag har varit ganska aggressivt inställd till Darin ett tag nu. Hörde en intervju med den gamla Idol-vinnaren på radio för ett tag sen. Jag minns så himla tydligt hur Darin, några månader efter vinsten, log lite försynt mot en programledares fråga om tjej-fansen och sa att det är roligt för alla är så glada! Han var ung, grön och charmig.
Häromdagen fick han frågan vilken som var hans favoritmaträtt och snabbt som ögat kom svaret "Skaldjurspasta". Intervjuaren log lite och sa att när han fick frågan för ett par år sedan då var det en burgare på grillen med grabbarna som var favoriten, och gjorde en liten blinkning till den då nyblivna Idolen som fortfarande var the boy next door som tyckte alla tjejer var så glada.
Men en sån parallell ville inte mr Darin vara med på. Han kunde inte bjuda på ett litet smil ens. "Nej. Skaldjurspasta." Sa Darin. Och slängde igen den dörren rakt i ansiktet på en annars glad radio-tjej.
Sen fortgick resten av intervjun i samma anda. Darin svarade enstavigt, på gränsen till otrevligt med det karaktäristiska lilla frågetecknet bakom varje svar som insinuerar att den där frågan var väl rätt korkad ändå?

Jag gillar inte Darin, varken då eller nu, jag skiter i Darin för att vara ärlig, men jag har inte kunnat släppa hans sketna attityd, hur han tog det där jätteklivet från naiv, nästan dumsnäll till arrogant von-oben-kändis. Så jag tänkte att om jag skriver av mig lite här så kanske jag kan gå vidare sen. In i ett liv utan Darin och dåliga Coldplay-covers. Eller andra Idoler för den delen.

5 kommentarer:

Mathilda sa...

kan inte mer än hålla med fullkomligt! o mer än så. Vi höll på o köra av vägen när hans smörja till Coldplay cover kom på radion häromsistens. Kim blev nästan svart i ögonen av slisket som ramlade ut ur högtalarna...bläääähäääääää
"Kändisen" verkar glömma vad det innebär att vara mänsklig och att reportern bara var en dödlig människa!

CINDERALLEY sa...

Darin... finns han fortfarande?

Sofia sa...

Mathilda: Haha! Köra bil och Idoler är aldrig en bra kombo!

Cinderalley: Han gör tydligen det. I ny, lite för stor kostym.

sa...

Rättelse: Darin vann inte. Han kom tvåa. Vilket vi nog ska vara glada för annars hade kostymen varit ännu större.



(Jag är verkligen oerhört stolt över denna vetskapen om hans idol-placering. Verkligen.)

Sofia sa...

Skönt att du håller ställningarna, Sammi. Annars skulle det gå lite hur som helst.


;)