onsdag 23 december 2009

Dan före dan

Julklappar i sista stund är livsfarligt. När det absolut ska köpas, då lossnar liksom behov/vill ha-filtret och faller bort och genast måste man ju få unna sig en klapp till sig själv. I det läget ska inte jag vara i bokhandeln. Köpte lika många till mig som till Knappen. Ursäktade mig med att jag säkert hade köpt dem ändå. Den här tex:


Jag kan vara på väg att gräva min egen grav här eftersom jag storgrinade redan när jag bara bläddrade i den för första gången på jobbet, långt innan Knappen kom och gjorde mig till den totala gråtmilda svampen.

Och så köpte jag den här på impuls.


Lite tragikomisk familjeberättelse skadar ju aldrig. Mer om den finns att läsa här.

Annars är min enda julönskan att få sjunka ner i soffan med lite glögg och bränna igenom Planet Earth-boxen och somna på A's axel till Richard Attenborough's röst medan det fortsätter snöa utanför fönstret.

Inga kommentarer: