fredag 27 november 2009

En Steffo-spya och ett tips

Så, snålar till mig både bredband och lunch hos mamma idag. Det här har jag tänkt på de senaste dagarna. I korthet.

1. Steffo. Vilken jäkla kille. Tv4's morgonsoffa igår: en kock plus assistent som ska vara utomordentligt skickliga på sitt område serverar Steffo och hans kvinnliga programledarkollega sushi.
Att Steffo är en hungrig prick visste vi.
Att sushi skulle ta den hungern till nya höjder anade man väl aldrig. Inte en lugn stund fick han. Understruket av hans kollegas försynta anmärkning att sushi kanske inte var hennes kopp te. Desto mer till mig, lyste ur Steffos ögon medan han sträckte sig långt över bordet med pinnarna i högsta hugg.
Kock-damen berättar om rätterna och uttalar wasabi med en något överraskande men whatever betoning på första a´t.
Steffo: "Du säger wasabi. Det är väl onödigt när det heter wasaaabi."
Kock-damen berättar att för att göra sushin rättvisa ska sushi-biten vändas så att det är fisken som doppas i soyan, inte riset.
Steffo: "Varför det?! Ingen gör ju så!"
Lite senare berättar Malou (en annan sjukt ocharmig tv4-personlighet) att hon bjuder på barnstjärnor i sitt (förskräckliga) program Efter 10 och hon har bjudit in Anton Glanzelius i egenskap av urvuxen barnskådis.
Steffo: "Bjudit in Anton Glanzelius? Men han sitter ju här ovanför i huset! Vi kan också bjuda in Anton!"
Var sitter Steffos skoskav nånstans?! 30+ listade sina värsta människor och har Tv4´s samlade kår på en plats. Snart skriver jag också under på det.

2. KÖP DEN HÄR:

Jätte. Jätte. Roligt. Passar på att rekommendera övriga böcker om Kurt också. Han är kung.

3. Föräldragrupp. Hade både en och två barnvagnsmaffiafördom. Har alltid uttalat mammagrupp med en elakartad krökning av läppen.
Ser mig själv skriva på maillistan för framtida promenader tillsammans. Där ser man.
Jag måste smälta vad jag känner inför hela grejen. Återkommer om det.

4. Det var med hälsan som insats den här En om dan kom till, då min rekvisita gav mig både svidande och svullna ögonlock och ett kort men jobbigt astmaliknande tillstånd. Allt för konsten.


1 kommentar:

sa...

Kurt är kung!



Inte förrän nu har jag noterat att bredvid rutan för ordverifiering finns handikappssymbolen med rullstol, som man ska trycka på om man vill lyssna på bokstäverna istället för läsa. Varför en rullstol? Varför just den symbolen av alla miljoner symboler?