fredag 17 april 2009

Hälsan sitter i magen.


Den här fantastiska inrättningen kan inte jag förtära. Det är helt dåligt. A brast imorse ut i ett varm choklad craving och under stor förväntan vispade jag ihop två koppar av något jag en gång fick av mamma i present; Les Copeaux Hot Chocolate Mix. Det hela är nåt så syndigt som flingor av mjölk-och-vit choklad som ska smälta ner i mjölken och som lovar stor njutning och välbehag. Och nog för att det var gott, krämigt nästan, choklad man vill sörpla. Men det tog väl en knapp kvart innan min mage påminde mig om varför jag ju aldrig dricker varm choklad tillika mjölk. Den där mysgosiga morgontreat'en har förföljt mig hela dagen i form av svagt illamående, en otäck känsla av att rent fysiskt känna vilken konsistens mitt maginnehåll har och lite andra obehagliga biverkningar.
Så den här salivproducerande romantiska chokladkoppen här ovan är inget annat än en ulv i fårakläder. Beware.

Inga kommentarer: