torsdag 12 februari 2009

Kalaskulan

Det här ska på intet sätt förvandlas till en vänta-barn-blogg men jag passerade en personlig milstolpe i hela den här graviditets-resan idag. För första gången pekade nån på mig och sa trevande "Är du...?". Vilket betyder att jag helt klart kommit över faktiskt-gravid-inte-bara-lite-post-jul-tjockis tröskeln! Det är en skum grej när kroppen plötsligt börjar växa och flytta och ändra på sig lite hur som helst och det är inte lätt att alltid hålla den oundvikliga tjejiga snegla-spegeln-fåfängan nykter :)

5 kommentarer:

mikebike sa...

Det är sällan jag hittar en blogg som jag gillar. Detta är en sådan dock. Du skriver väldigt bra. Du hamnar bland de få bloggbokmärken jag har.

Sofia sa...

Oj, tack! Med tanke på hur länge du hållit på och hur otroligt många läsare du har så känns det som att en kändis (naturligtvis ur kategorin pondus/respekt :) nu lagt en välsignad hand över min anspråkslösa och ännu ganska gröna skrift :)

Och dito! Bloggfrossa är en av de få jag följer!

Daniel sa...

Håller med bloggfrossa. Du skriver otroligt bra. Kom in och fastnade direkt. Du har skrivandes gåva.

Sofia sa...

:) glad blir jag!

Anonym sa...

Såja, såja... var nu lite Folpartistiskt Svensk och lagom (härligt ord detta "lagom", det finns i princip endast i Svenska språket)blygsam sådär.... inte kan väl jag, äsch...fast det kan Du. Bevisligen.

Å andra sidan kan jag kanske renommésnylta lite nu då...? För Du har ett flyt i språket som känns, även om jag uppenbarligen har en hel del litteratur att läsa som vi ännu ej delat. Generationsfråga? Eller det faktum att jag är pseudo-intellektuell, retorisk och gammal...