fredag 14 januari 2011

Att vilja romantik.

Apropå det här med att köpa saker. Jag avslutade kvällen med att köpa en riktig dröm, en sommarnatts dröm. Det var ett klockrent fall av jag kan bara inte hålla mig.
Jag är sällan bekväm i spets och volang även om jag försöker, jag försöker. Jag drömmer om volangkant, ullstrumpbyxor, mamelucker och mormorskängor. Om ett långt, bångstyrigt hår som inte låter sig fästas eller nålas ner utan alltid smiter och hänger i oemotståndliga vågiga slingor runt öronen och nacken. Jag drömmer om att vara romantisk och skittuff.
Men. Tillslut står jag där i garderobsstöket och känner mig iallafall varken trygg eller särskilt naturlig förrän jag fått på mig mina gamla smala jeans och en av As för stora tröjor. Kroppen vill ha over size med indragna händer i för långa koftärmar men hjärtat är fullt av spets.

Så jag köpte mitt hjärtas dröm. Och jag ska finna tillfällen att ha den, finna mod och kaxighet och skor som passar. Där emellan ska jag hänga upp den på väggen och bara njuta.

Inte nog med allt det fina. Den heter "Creamy Soft Misty Pale Cream Yellow Nostalgia Ballerina Whimsical Romantic Victorian Marie Antoinette Chiffon Peasant Quaint Romance Dress"
Varför få nog?


7 kommentarer:

LillaGrå sa...

Underbart! Och samma här! Jag har en sån romantik-tyll-spets-rosor-period nu. Kunde inte motstå att handla en puderrosa alldeles för kort klänning med påsydda tyllrosor på. Vet bara inte när jag ska ha den. Som konstverk kanske?

Fick post idag, så himla fint! Du är verkligen duktig! *glad*

emster sa...

mkt fin

Sofia sa...

LillaGrå: Tack och varsågod :)

emster: Mm. Den är.

Josefine sa...

Jag har öht inte kollat kläder där men tack för tipset! Jag ska på bröllop i maj och hade tänkt kolla Beyond retro men jag ska nog kunna hitta något (eller en hel del..) på etsy! Vilken guldgruva alltså. Inte ur ekonomisk synvinkel iofs men i övrigt. Och du.. tack för den fina lilla necessären (det är vad den blir - att ha i väskan)! Jag blev jätteglad för den.

Sofia sa...

Miss Muffin: Så lite så! :)
Hittills har jag faktiskt varit positivt överraskad av priserna på etsy. Klänningen gick loss på strax över 300 spänn, inklusive frakt från Singapore! Klicka in på deras shop, de har sjukt fina grejer. Hittade t.o.m en potentiell bröllopsklänning där :)

Anonym sa...

Potentiell bröllopsklänning... för eget bruk?

Gigantiska vuxenpoäng på adultometern där.... katchiiing, och den smackade till klockan på stolpens ände 5 meter upp, liksom....

;)

Sofia sa...

Anonym Lb: Jaje! Vuxenpoängen står som spön i backen.