torsdag 12 november 2009

Allmän lista över dagen

1: Vi bor på en udde, på en höjd. Ska man till oss måste man upp för en både lång och brant backe. Det gör att våra promenader begränsas till just vår udde. Jag vågar inte ta mig ner för backen av rädsla för att inte komma upp igen utan att ringa bärgare för både mig och vagn. Så, här uppe hos oss har jag alltså; 1 runda som går runt och två vägar som går fram och tillbaka, varav en bjuder på kaffepaus hemma hos min mamma om man vill.
Dagens ekvation: runda+väg#1+runda.

2: Häng med kompis från förr och hennes två sprillans nya tvillingar. Orutinerad mamma-hängare som jag är hade jag redan gått promenad. Fortfarande grön i det här levernet tydligen.

3: Mamma-häng = bulle!

4: Bullarna ryker den dag jag tar mig ner/upp för backen.

5: Idag har jag åter igen påmints om hur grymt det var att flytta från stan och hit. Inte av nån speciell anledning, jag har bara tänkt på det flera gånger.

6: Mitt perspektiv på livet och vardagen har blivit ganska mycket snävare. Bubblan synligare och mer oberörd. Skönt. Mer Ferdinand. Mer korkek.

7: Den här killen, han är lite på sniskan:

2 kommentarer:

sa...

Coolaste fågeln!

Men hur brant är den här backen egentligen?

Sofia sa...

Jätte. Brant.